Monday, May 10, 2010

Minggu Penat!
















Hari Sabtu & Ahad lepas (8-9 Mei 2010) memang memenatkan. Sebenarnya aktiviti yang menyumbang kepenatan bermula dari petang Jumaat lagi. Kira-kira jam 3 ptg Jumaat saya ke Blok Ting. 6 bersama Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dan C. Wan menyediakan bahan untuk pendaftaran dan Minggu Orientasi Ting. 6 serta Karnival Kokurikulum yang akan diadakan pada keesokannya. Malamnya jenguk2 ke rumah jiran yang mengadakan majlis kenduri kahwin anaknya. Jam 12.30 baru balik. Sabtu pagi, sampai di sekolah terus ke tapak gerai MPP untuk jualan sempena Karnival Kokurikulum. Kira-kira jam 9.oo pg jadi pengadil pertandingan 'Bola Jaring Gila'. Pertandingan berakhir dalam jam 11.00 pg. Panas beb! Jenguk gerai MPP yang menjual makanan, minuman, T-Shirt, jersey, tudung dan mencuci kereta. Gerai makanan dan minuman MPP licin jualannya. Tukang cuci kereta pulak tak cukup tangan mencuci kereta. Karnival berjalan lancar. Pelajar yang terlibat bersungguh-sungguh menjayakannya. Tahniah untuk warga SMKTPG yang berjaya merealisasikan program ini sehingga berjaya.

Jam 1.30 ptg sampai di rumah. Jam 3.00 rewang di rumah jiran sampai jam 6.00 ptg. Jam 8.30 ke rumah jiran lagi sambung rewang sampai jam 11.00 mlm. Esok pagi jam 8.30 dah ke rumah jiran tu lagi. Jam 10.00 ke The Store Banting bawa anak untuk beli keperluan sekolahnya. Jam 11.30 ke rumah jiran lagi sampai jam 3.30 ptg. Saya beriya rewang ke rumah jiran ni bukan apa dia oranglah yang kuat menolong keluarga saya setiap kali keluarga saya mengadakan majlis kenduri kahwin. Tujuh kali beb sebab saya ada 7 adik-beradik dan jiran sebelahlah yang bertungkus lumus membantu kami. Ini pulak majlis pertama untuk mereka. Walaupun penat tapi puas dapat buat apa yang saya rasa patut buat!

Penat-penat pun malam layan perlawanan terakhir EPL antara Chelsea dengan Wigan. Chelsea 8 - Wigan 0. Yess Chelsea juara liga EPL. Dua tiga kali anak saya yang bersekolah di Melaka menelefon bertanyakan perkembangan terkini perlawanan tersebut. Kami penyokong setia Chelsea. he he he. Jam 2.00 pg baru tidur. Akhir kalam penat tapi puas!

No comments: